11. kesäkuuta 2019

FitMaman päätöspostaus

(Kaupallinen yhteistyö FitFarm kanssa)

Kuuden viikon matka FitFarmin FitMama valmennuksessa on ollut antoisa paketti ja opettanut minulle uutta erityisesti energian saannin sääntelyn osalta. Liikunta on jäänyt vähäisemmäksi johtuen yksinkertaisesti sen sopimattomuudesta tähän raskaana olevaan kroppaani. Minulla on kuitenkin sen osalta upea paketti tallessa käytettäväkseni heti, kun synnytys on ohi ja lääkärit sen sallivat. Varsinaisesti mikään elämässäni ei päättynyt, vaikka valmennus itsessään onkin ohi. Nämä asiat eivät ole minulle kuureja, vaan pysyviä tapoja elää hyvinvoivaa elämää. 


Ruokavalio

Vaikka kyseessä oli 6 viikkoa kestää FitMama valmennus ja se päättyy tähän postaukseen, silti elämässäni ei mikään pääty tai muutu, sillä olen omaksunut jo aiemmin FitFarmin ruokavalion osaksi elämääni. Tämä kuusi viikkoa kestänyt valmennus opetti minulle ruokavalion osalta kuitenkin uutta, vaikka ruoka-aineet ja säännöllisyys olikin kohdallaan. Näin raskaana ollessa, ja myöhemmin imettäessä, määrät ovat jotain aivan toista, mitä ns. normaalissa olotilassa. Opin myös sen, miten helposti hiilihydraattien avulla voidaan säätää kulloistakin energian tarvetta suuntaan tai toiseen. Tulen siis syömään näin koko loppuraskauden (12 viikkoa laskettuun aikaan) ja synnytyksen jälkeen myös imetyksen ajan. Imetyksen jälkeiseen aikakauteen minulla on entuudestaan ohjeet FitFarmin Superdietistä, jolla tiedän takuuvarmasti karistavani sitten aikanaan ne mahdolliset viimeisetkin kilot. Nyt ei ole kuitenkaan aika miettiä sitä, vaan keskittyä siihen, että minä ja beibi saadaan riittävästi terveellistä energiaa.

Liikunta

Liikunta on ollut haastavaa koko raskauden ajan ja vaan haastavammaksi käy, mitä pidemmälle raskaus etenee. Tätä kroppaa, raskautta ja liikuntaa ei vain ole luotu yhteen. Etenkin pari edellistä päivää ovat olleet vaikeimmat ikinä. FitMama valmennus sisälsi aivan mielettömän upean setin erilaisia treenejä kuuden viikon ajalle, joista olen nyt keskittynyt vain lantionpohjanlihaksiin ja venyttelyyn. Kaikki ohjeet sai tietysti ladattua talteen myöhempää käyttöä varten, joten odotan senkin suhteen jo kovasti syksyä, että pääsen vaunu- ja ulkotreenien kimppuun.

Terveellistä ja hyvää
Terveellistä ja hyvää

Matkalla

Kuuden viikon valmennuksen aikana tuli pohdittua paljon erilaisia asioita etenkin ruokavalion osalta, kuten mm. kaupassakäynnin yksinkertaistamista, mitä sieltä kotiin kannamme ja mitä siellä meille tyrkytetään ruuan ekologisia puolia unohtamatta. Postauksissani käsittelin myös ylipainoon liittyviä asoita ja mikä on ruuan ja liikunnan suhde painonpudotuksessa toisiinsa. Näihin pohdintoihin olen koonnut linkit alle.

Yhteenveto

Jos hyvinvoinnista, liikunnasta ja terveellisestä ruokavaliosta haluaa tehdä itselleen pysyvästi ja helposti elämäntavan, voin lämpimästi suositella FitFarmin valmennuksia. Minulla on niistä pelkästään hyviä kokemuksia ja erittäin positiivisia tuloksia. Tulen palaamaan FitMama aiheisiin postuaksiin syksymmällä, synnytyksen jälkeen, kun on aika siirtyä uuteen vaiheeseen: riittävään energian saantiin imetystä varten, ja luvassa on varmasti myös vähintään yksi postaus raskauskilojen karistukseen liittyen.

"Pidetään itsestämme hyvää huolta myös, ja erityisesti, raskaana ollessa sekä imettäessä!"


Lue myös:
(FitMama valmennus saatu blogiyhteistyön kautta)

<3. Jennyfer

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti